DIMARTS DE CIÈNCIA TRANSFORMADORA: Lideratges transformadors en la ciència

Jordi Cartanyà
Universitat Rovira i Virgili (URV)
Martes, 18 Junio 2024 - 00:00

L’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS) i INGENIO (CSIC-UPV) organitzen Els Dimarts de Ciència Transformadora, un espai comunitari de debat on es comparteixen continguts i bones pràctiques i es convida a generar reflexió i pensament crític sobre aspectes relacionats amb la ciència i la recerca, amb persones de l’ecosistema investigador com a protagonistes.

Els entorns de recerca són comunitats diverses impulsades per les forces de la recerca en el límit del coneixement per tal de perseguir allò que és "nou". Els grups de recerca són les cèl·lules d'aquests entorns que actuen com a microcomunitats, normalment treballant en xarxes científiques locals (centres de recerca, universitats) i globals. Per tant, individus, grups i xarxes actuen com a components de l'ecosistema científic, que és cada vegada més obert a altres actors "externs".

En aquests ecosistemes científics, el lideratge ha estat sovint entès i relacionat amb la capacitat dels científics sèniors (principalment homes) per millorar el rendiment de la recerca. Proposem una visió complementària del lideratge entès com a procés i com una "energia" que emana dels individus, però també del camp col·lectiu, per desencadenar les capacitats d'aquests entorns de recerca.

Així doncs, per tal d'evolucionar cap a una ciència transformadora (transformadora en els resultats i el procés que els condueix), considerem que són necessaris lideratges transformadors.

Amb:

Jordi Cartanyà, Universitat Rovira i Virgili (URV)
Magda Barceló, coach, autora i comunicadora
Valentí Sallarès, Institut de Ciències del Mar (ICM) - CSIC

Modera: Paula Adam, Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries (AQuAS)

Lugar: