Seminars list - View seminar calendar

DIMARTS DE CIÈNCIA TRANSFORMADORA: Transformative Leadership in Science

Monday, 29 April 2024 - 15:30 to Tuesday, 18 June 2024 - 18:00
Jonathan Grant
Different Angles

L’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS) i INGENIO (CSIC-UPV) organitzen Els Dimarts de Ciència Transformadora, un espai comunitari de debat on es comparteixen continguts i bones pràctiques i es convida a generar reflexió i pensament crític sobre aspectes relacionats amb la ciència i la recerca, amb persones de l’ecosistema investigador com a protagonistes. 

Esta és la propera sessió:

La ciencia en la fantasía épica

Thursday, 2 May 2024 - 12:00
Mariano Martín Rodriguez
Investigador Independiente

La fantasy o fantasía épica es uno de los géneros de ficción más populares e influyentes en la actualidad. Según la idea popular, la fantasía épica se caracterizaría por la presencia y actividad de instancias y elementos sobrenaturales, sobre todo la magia, en el seno de civilizaciones imaginarias de aire antiguo y legendario. Esta concepción contradice la práctica comercial de presentar en las mismas secciones la fantasía épica y la ciencia ficción, un género que, por basarse en las ciencias naturales y en la tecnología, excluye lo mágico.

Sustainability and Transformative Learning Spaces. The experience of the Sustainability Universities in South Africa (SUSA) project.

Thursday, 27 June 2024 - 12:00
Melanie Walker
South African Research Chair in Higher Education and Human Development. Univesity of the Free State, South Africa.

The Sustainability Universities in South Africa (SUSA) project ran from July 2022 to December 2023, with a second phase planned for 2025. The research team were interested in how can/does higher education mobilize and develop transformative, just learning spaces towards sustainable and regenerative values, practices and futures across classrooms, campus, and communities. We interviewed people at two university sites to map and compare diverse university stakeholder understandings and looked for transformative actions.